BAŞVURU
Abonenin numarasını değiştirmeden hizmet aldığı işletmeciyi , bulunduğu fiziksel konumu ve/veya aldığı hizmetin türünü değiştirebilmesi anlamına gelmektedir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde kurulu bulunan Numara Taşınabilirliği Sistemi (NTS) 9 Kasım 2008 tarihinde saat 00:01 itibariyle kullanıma açılmıştır. Numara taşıma talepleri ilgili operatör işletmecileri tarafından NTS'ye iletilmekte ve mevzuat çerçevesinde gerekli işlemler yapılmaktadır. Sabit hatlarda numara taşınabilirliği uygulaması 10 Eylül 2009 tarihi itibariyle başlatılmıştır.
444 numaralar hariç 0212,0312,0224 gibi coğrafi alan kodlarına sahip tüm İllerimizdeki PSTN, ve ISDN (PIR) numaralar taşıma hizmetinden yararlanabilir, Sabit numara taşıma işlemini Mobil telefon numaranızın taşınma işlemi ile aynı değerlendirebilirsiniz.
Neden Taşımalıyım?
Sabit telefon hatlarınızı numaranız değişmeden Tescom Telekom üzerine taşıyarak aylık telefon faturalarınızı %75’e varan oranda azaltabilirsiniz. Taşıma işlemleri sırasında kesintiye uğramaz ve extra maliyetler ile karşılaşmazsınız. VoIP numara ile çalışan gelişmiş özelliklere sahip yeni nesil IP numaralar kullanırsınız.
Numara Taşıma İşlemi İçin Gerekli Evraklar
Bireysel Aboneler | Kurumsal Aboneler |
---|---|
Abone Başvuru Formu | Abone Başvuru Formu |
Abonelik sözleşmesi | Abonelik sözleşmesi |
Bireysel numara taşıma formu | Kurumsal numara taşıma formu |
Kimlik fotokopisi | Yetkili kimlik fotokopisi |
Adres beyanı(kimlik üzerine yazı ile) | Yetkili imza sirküleri |
Vergi levhası | |
Ticaret sicil gazetesi |
Tescom Telekom’a Numaranız taşındığı andan itibaren artık VOIP Ses Hizmeti teknolojisini kullanılarak hizmet verilir. Taşınan sabit numaranız internet üzerinden hizmet vereceği için ip tabanlı bir yapıya (Ip Santral, Ip Telefon, PC-kulaklık vb.) sahip olmanız gerekir. Bireysel kullanıcılar için taşınan numaranızı mobil numaranıza yönlendirebilirsiniz. Bu durumda taşınan sabit numaranıza gelen çağrılar direkt olarak yönlendirilen numaraya gelecektir.